Cięzarówki MAN

Układ napędowy w ciężarówkach MAN

Nowoczesne silniki MAN spełniają wymogi europejskie, dotyczące limitów emisji spalin Euro 6. Charakteryzują się niewielkim zużyciem paliw oraz AdBlue. Posiadają sześć cylindrów wysokoprężnych, o mocy 480 KM. Do najważniejszych korzyści, płynących z użytkowania silników Common Rail serii D20 i D26 i całego układu napędowego MAN, należą przedni napęd MAN – HydroDrive, zastosowanie półautomatycznej skrzyni biegów – TipMatic oraz układ hamulcowy – PriTarder.

  • MAN TipMatic należy do typu skrzyń biegu, które działają automatycznie lub w trybie ręcznym. Wielką zaletą systemu jest skuteczna reakcja na włączenie hamulców silnikowych. Automatyczne uruchomienie redukcji biegów, wspomaga hamowanie. Zaletami TipMatic są zmniejszenie ilości zużywanego paliwa oraz oszczędności eksploatacyjne układu napędowego. Oszczędności paliwa są możliwe dzięki zastosowaniu nowatorskich funkcji:

– Idle Speed Driving – służącej do wykonywania trudnych manewrów i płynnego korzystania z ruchu na autostradach,

– Speed Shifting – redukuje biegi na wzniesieniach terenu, przy znacznej oszczędności paliwa,

– EfficientRoll – wykorzystuje zdolność toczenia się, co przydatne jest przy zjeżdżaniu ze wzniesień terenowych. Skrzynia biegów znajduje się w położeniu neutralnym, a bieg włącza się automatycznie przy osiągnięciu określonej prędkości.

  • MAN BrakeMatic posiada elektroniczny układ hamowania EBS. Skuteczność zawdzięcza zastosowaniu systemom, zapobiegających blokowaniu kół poprzez ABS oraz hamulcom tarczowym lub bębnowym.

MAN TGX – ciężarówka na dalekie trasy

Efektywność pracy zapewnia silnik Common Rail. Cechuje go małe zużywanie paliwa, co znacznie wpływa na czas użytkowania silnika . spełnia normy europejskie, związane z emisją spalin, na poziomie Euro 5 oraz Euro 6. Sprzyja oszczędnościom paliwa również przedłużona tylna oś pojazdu.

MAN TGX cechuje bezproblemowe montowanie nadwozia i nadbudowy. Rama należy do niezwykle lekkich i odpornych na zginanie, dzięki zastosowaniu wysokogatunkowej drobnoziarnistej stali.

Komfortową pracę i odpoczynek zapewnia kierowcy wygodna kabina. W ciężarówkach montuje się różne ich wielkości – XL, XLX oraz XXL. Kabiny posiadają wygodne miejsce do spania. W przypadku dwuosobowej załogi dostępna jest druga leżanka, zapewniająca efektywny wypoczynek. Zaopatrzone są w schowki, ułatwiające przechowywanie osobistych rzeczy, w ilości do 200 l. Lodówka pokładowa umożliwia przechowanie produktów spożywczych i napojów. Kabiny są szerokie, z możliwością stania. Pracę ułatwia nowoczesny system komunikowania się. Klimatyzacja, wykorzystywana według potrzeb, chłodzi powietrze lub ogrzewa wnętrze. Również fotel kierowcy może zostać zaopatrzony w klimatyzowane siedzisko.

Kabina XXL należy do największych kabin, jakie dostępne są na rynkach europejskich. Posiada wysoką przednią szybę, co skutkuje bardzo jasnym wnętrzem. Na pulpicie sterowniczym znajdują się wskaźniki, podświetlone ciekłokrystalicznymi LCD. Dzięki nim kierowca uzyskuje wszystkie, potrzebne w ruchu drogowym, informacje.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*