Myto Belgia

Przygotowanie i ciekawa oferta

Z pewnością niemałym zaskoczeniem, a raczej niemiłą niespodzianką dla kierowców oraz firm przewozowych i spedycyjnych było wprowadzenie nowego podatku w Belgii. Chodzi tutaj o nowy podatek drogowy zwany Viapass. Mówiono o nim już wcześniej, ale najpierw ustalano terminy, potem je odraczano, następnie coś zmieniano, aż ostatecznie wprowadzono. Czy się to komuś podoba czy nie. Datą jego wejścia w życie jest 1 kwiecień 2016 roku. Ale ponieważ wiadomo było o nim wcześniej, niektóre firmy przygotowały ciekawe oferty.

Konsekwencje

Wprowadzenie tego podatku to nie tylko uszczuplanie portfela. Przede wszystkim należy dokonać rejestracji w systemie Viapass oraz zakupić urządzenie pokładowe. Po co? To one właśnie mierzy przebyte przez nas kilometry. A one stanowią podstawę naliczania podatku. Urządzenie możemy zakupić od wielu firm związanych tak czy inaczej z Viapass. Brak urządzenia to grzywna w wysokości 1000 euro. Koszt to przeważnie kaucja w wysokości 150 euro, a czasem płatność ma jeszcze inną formę. Ze względu na liczne kontrole na samych autostradach, mobilne radary i możliwość skontrolowania nas w każdym miejscu i czasie należy się w nie zaopatrzyć.

Wyjść naprzeciw

Kiedy mówimy o nowym podatku to warto zapoznać się z kilkoma firmami. Kryją się one pod nazwami DKV, Shell, UTA i inne. Firma UTA ma ciekawą ofertę dla tych, których interesuje nowe obciążenie finansowe. Przede wszystkim firma ta to jeden ze znanych operatorów kart flotowo-serwisowych. Podobnie jak inne związane z projektem Viapass. Ale czego dokonała ta konkretna firma? Otóż to ona właśnie przygotowała z myślą o przewoźnikach ofertę jeszcze przed oficjalnym wdrożeniem tego podatku. Przede wszystkim stworzono stronę www.uta.pl . Poprzez tę stronę możliwa będzie rejestracja w systemie Viapass, a nawet zakup OBU. A czym jest OBU? Sama nazwa to skrót od On Board Unit, czyli urządzenie pokładowe. Jeżeli nie możemy uiścić opłaty w terminie, a płatność musimy odroczyć na 30 dni to również uzyskamy wszystkie stosowne na ten temat informacje.

Do tego urządzenie

Firma UTA ma również do zaoferowania ciekawe OBU. Normalnie chcąc wyposażyć naszą ciężarówkę w OBU musimy wpłacić kaucję w wysokości 135 euro. W przypadku rozwiązania firmy UTA nie musimy. Ale za to obowiązuje nas opłata abonamentowa. Urządzenie to obsługuje kilka systemów myta w Europie. Oznacza to, że nie tylko belgijski podatek jest przez nie obsługiwany – są obsługiwane również inne podatki w innych krajach.

Ale nie tylko UTA pomyślała o przewoźnikach. Jak można łatwo wywnioskować podatek ten jest obsługiwany przez systemy elektroniczne. Stanowi to pewne uproszczenie. Urządzenia pokładowe posiadają zintegrowaną kartę SIM oraz łączność z GPS. A więc wszystko odbywa się automatycznie. Płatność również będzie możliwa za pomocą kart paliwowo-serwisowych. Istnieją nawet specjalne platformy i formy rejestracji umożliwiające regulację płatności online. My nie musimy się o nic martwić. Może o to skąd wziąć pieniądze. Podatek ma służyć Belgii i uczestnikom ruchu drogowego w tamtym kraju. Nam niestety pozostaje się przystosować.

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*