Parkingi są zaliczane do lokalizacji, na których ruch pojazdów okazuje się bardzo wzmożony. Z tego powodu surowce, z których wykonana jest ich powierzchnia, powinny być odporne na pęknięcia i oddziaływanie czynników atmosferycznych. Zwykły bitum lub bruk często nie zdają egzaminu – na zatłoczonych parkingach nawet po jednym sezonie powierzchnię będzie należało odnawiać. Jakie zatem materiały są najchętniej wykorzystywane przez specjalistów do spraw budowy jezdni? Jakie zalety musi wykazywać surowiec na powierzchnię placu parkingowego?
Asfalt – doskonały materiał na parkingi
Obecnie najchętniej stosowanymi surowcami na powierzchnie parkingów są nowoczesne preparaty bitumiczne. Wiele z nich to nawierzchnie, które oddzielają także dolne warstwy parkingu od groźnych czynników – między innymi wody lub środków drogowych. Masy bitumiczne, z których buduje się parkingi, są zazwyczaj bezproblemowe w założeniu – niewymagane będzie nawet ich rozgrzanie. Są również dużo solidniejsze niż materiały używane przed laty – bez problemu zniosą znaczne obciążenia i nieustanny ruch.
Dylatacje na parkingach
Budując parkingi nie należy zapominać o szczelinach dylatacyjnych i ich zabezpieczeniu. Bezwzględnie powinno ono zagwarantować dużą wytrzymałość i oddzielić spodnie warstwy przed wilgocią, która potrafi przeciekać przez takie szpary. Pamiętajmy o tym, że taka masa musi wytrzymać spore naciski pionowe i poziome, które powodowane są ruchem pojazdów na parkingach. Jak więc znaleźć odpowiedni asfalt do zabezpieczenia szczelin dylatacyjnych na parkingach? Egzamin zda między innymi technika Rubi-Joint.