Media społecznościowe to nie tylko frajda. Sprawny marketingowiec potrafi bowiem uczynić je doskonałym miejscem do działań reklamowych. Powinniśmy również pamiętać, że media społecznościowe to miejsce, w którym wszyscy klienci mają szansę opublikować komentarze na temat naszej oferty. Jeśli okażą się pozytywne, nasze zyski z pewnością się powiększą, jednak problemem będzie spora liczba zdań nieprzychylnych – bezzwłocznie musimy wówczas co najmniej zmienić promocję. Skąd jednak sprawdzić, co ludzie piszą o konkretnej ofercie?
Monitoring mediów społecznościowych – na czym polega?
By wiedzieć, jakie komentarze dotyczące naszej oferty bywają wystawiane w internecie, musimy zdecydować się na monitoring marki w internecie. Opiera się on na znalezieniu jak największej liczby komentarzy, jakie o naszej marce są umieszczane w mediach społecznościowych. Pamiętajmy przy tym, że można natrafić na nie w różnych serwisach – ich znalezienie wymaga więc wiele czasu. Końcowym etapem jest opracowanie raportu, bo ten podpowie nam, w jaką stronę musimy zmodyfikować promocję firmy.
Czemu powinieneś zainwestować w monitoring mediów społecznościowych
Wiedząc, co mówią na nasz temat ludzie, będziemy mogli skorygować swoją promocję. Monitoring mediów społecznościowych da nam informacje dotyczącego tego, co chcieliby nasi kontrahenci i pozwoli na dopasowanie działalności do ich potrzeb. To świetne rozwiązanie, które pozwoli na zbudowanie korzystnego image’u firmy w social mediach.