Dobry wynik naszej marki zależny jest od wyników prowadzonych przez nią kampanii reklamowych. To dzięki nim osiągalne staje się zdobycie kolejnych kontrahentów i, tym samym, podniesienie przychodów przedsiębiorstwa. Żeby oczywiście dały spodziewane skutki, niezbędne jest regularne ocenianie ich skuteczności. Nie będzie to łatwe – nie sposób uporać się z tym nie posiadając odpowiednich umiejętności i dostępu do dedykowanych narzędzi. Dlatego dla przedsiębiorcy ważne powinno okazać się regularne zlecanie badań świadomości i wizerunku marki. Na czym jednak one polegają? Jakie informacje osiągniemy dzięki tego rodzaju ekspertyzom? I, co najważniejsze, której firmie je zlecić?
Jak przebiega badanie świadomości i wizerunku marki?
Wykonując badanie świadomości i wizerunku marki sprawdzimy, jak dana marka jest postrzegana przez konsumentów. Badanie tego rodzaju koncentruje się na takich wskaźnikach jak świadomość top of mind, świadomość spontaniczna i świadomość wspomagana. Poza tym badanie świadomości marki umożliwia analizę skojarzeń klientów oraz porównanie najważniejszych cech wizerunku. To razem wzięte zdecydowanie ułatwia organizowanie następnych kampanii reklamowych oraz, co najistotniejsze, niebagatelne podniesienie ich skuteczności.
Komu powierzyć badanie świadomości i wizerunku marki?
Jak łatwo stwierdzić, badanie świadomości i wizerunku marki przyniesie odpowiednie efekty jedynie wtedy, gdy zostanie przeprowadzone przed dobrych specjalistów. Dlatego powinniśmy dobrze przemyśleć wybór agencji, jakiej zlecimy tę pracę. By ustrzec się pomyłek, dobrze zawczasu przejrzeć realizacje danej agencji – to, jakie marki wybrały dotąd jej porady dużo mówi nam na tema ich jakości i jest gwarancją, iż rezultaty badania świadomości i wizerunku marki usprawnią opracowanie czy zmianę strategii reklamowej.