Jak badania segmentacyjne wpływają na decyzje biznesowe?

Czy wiesz jak skutecznie wypromować usługi swojej firmy? W jaki sposób wykonać zamierzone cele? Profesjonalne podzielenie odbiorców na grupy zapewnia sukces. Jak przeprowadza się badania segmentacyjne i czy warto je wdrażać?

Badania segmentacyjne – jak wykonać zamierzone cele

Badania segmentacyjne to działanie marketingowe, dzięki któremu Twoje usługi dotrą do jak największych grup konsumentów. Mogą być wykonywane zarówno w sektorze B2C, jak i B2B. W jaki sposób są prowadzone? Badania polegają na dzieleniu odbiorców na grupy o porównywalnych gustach. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyselekcjonować grupy o najlepszych możliwościach sprzedażowych, które dadzą największe zyski. Badania segmentacyjne są podstawą, od której zależy wdrożenie efektywnej strategii marketingowej. Wykonywane są zazwyczaj metodami ilościowymi – w tym celu wykorzystuje się między innymi ankiety i wywiady. To wszystko ma na celu wybranie kilku najbardziej charakterystycznych grup.

Badania segmentacyjne – indywidualne tendencje klientów

Jakie właściwości i upodobania klientów należy brać pod uwagę wykonując badania segmentacyjne? Firmy badawcze podkreślają, że bardzo istotne są cechy behawioralne, siłę nabywczą, płeć, indywidualne skłonności odbiorców. Badania konsumentów powinny też być dostosowane do typu oferowanego wyrobu. Zupełnie inaczej wyglądają w przypadku dóbr z kategorii FMCG, a inaczej produktów ekskluzywnych. Twoja marka jest dedykowana dla wykształconych mieszkańców dużych aglomeracji, młodych, dynamicznie żyjących ludzi, czy osób o konserwatywnym podejściu do zakupów? Zastanawiasz się w jaki sposób zwiększyć zyski? Badania segmentacyjne pozwolą Ci przeanalizować w jaki sposób prowadzić efektywną kampanię promocyjną.