Mało klientów? Pomoże agencja SEO

agencja SEO

Firmy oraz właściciele sklepów internetowych, którzy marzą o tym, aby dotrzeć do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie działań samodzielnie. Nie mając rozeznania w problematyce SEO i nie monitorując systematycznie doniesień o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować właściwie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje ze względu na koszty. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet skierowany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w pracują tam też eksperci od kampanii Google Ads, grafiki, content marketingu oraz programowania, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych sferach.

Rzetelna firma SEO przygotowuje spersonalizowaną ofertę dla każdego klienta

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w toku poszukiwań firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Polecamy wybrać agencję, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a również tych reklamowych oraz kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Wybierając firmę, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż posiada ona znaczne doświadczenie i może bez trudu zaprezentować ciekawe portfolio swoich uprzednich prac. Agencje SEO często na swoich stronach publikują zakładkę „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę należy zapoznać się ze studia takich przypadków, by przekonać się, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, jak również to jakie kwestie udało jej się rozwiązać i dla jakich branż pracowała. Godna zaufania agencja SEO to taka, której działania są transparentne: pisze o planach prac na nadchodzące tygodnie, ale także przekazuje raporty z wykonanych działań i ich efekty.

Następna zasadnicza kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe reaguje w przeciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o dodatkowe informacje o firmie, potrzebne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie można odnaleźć na własną rękę w internecie, jak np. informacja o prowadzonych dotąd działaniach SEO oraz o istotnych dla klienta usługach lub produktach, które zamierza wypromować.

Jaki model rozliczenia z firmą SEO jest właściwy?

Ostrożnie warto podejść do agencji SEO, które oferują umowę z zapłatą za uzyskany wynik. W takim modelu opłata odbywa się dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top5). To nadal stosunkowo popularny model rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą znaczne zagrożenie – można wszak uzyskać błyskawiczny efekt za sprawą naruszania standardów ustalonych przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, więc solidna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Jeśli idzie o cenę za współpracę z agencją SEO, to sporadycznie jest ona stała – często w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy nieodzowne są większe nakłady finansowe, by przeprowadzić wnikliwy audyt SEO, a w następnej kolejności wykonywać wszystkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, jak strona klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań bywają znacznie niższe.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]