PBN czyli private blog network jako element szerszej strategii marketingowej

W tym miejscu znajdziesz korzystną ofertę private blog network.

Żeby klient odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i pomocne dla klienta artykuły. Jednak nie wolno też pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – kto używa PBNy?

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane i nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez większą agencję marketingową albo agencję SEO), który dba o jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są zwykle stosowane jako jeden z komponentów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają wygenerowanie sporej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie wymaga poważnych nakładów finansowych, a następnie konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.

Jak zastosować PBN? Polecamy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP

PBNy świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie przedstawione są istotne informacje kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres stacjonarny i telefon bądź adres e-mail. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych lub artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.

Inny ciekawy sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej jakość pierwotnego wpisu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały użyteczne, warte przeczytania informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych głównie ze zdrowiem, doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami oraz inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO