Stworzono wiele metod reklamowania przedsiębiorstwa. Część z nich sprawdza się niestety wyłącznie w konkretnych sytuacjach, zaś ich zastosowanie powinno być właściwie umotywowane. Niezależnie od tego, w jakiej branży działa dana firma, gadżety oraz odzież reklamowa (między innymi koszulki, czapeczki oraz plecaki) zwykle dają pozytywne rezultaty. Nie znajdziemy w tym oczywiście nic zaskakującego, gdyż klient, który otrzyma tego rodzaju upominek z pewnością wyrobi sobie dobrą opinię o firmie. Odzież reklamowa okaże się także niezbędna podczas targów – jeśli zadbamy o to, żeby logo było właściwie wyeksponowane, pracownicy, którzy je ubiorą, będą lepiej widoczni i z pewnością ściągną do stoiska potencjalnych kontrahentów.
Techniki wytwórstwa odzieży reklamowej
Jako że najistotniejszymi częściami odzieży reklamowej są emblematy, jej producenci największą wagę poświęcają opracowaniu technik umożliwiających wykonanie wytrzymałych grafik. W przypadku koszulek z bawełny dobre efekty daje wykorzystanie haftu, który nie traci on typowych dla niego zalet nawet po setnym praniu. Równie chętnie stosowanymi metodami są sitodruk oraz tampodruk, które świetnie nadają się do wykonywania nadruków na zwykłe koszulki czy smycze do telefonów komórkowych. Coraz częściej przy tym produkuje się odzież reklamową zupełnie odmienną od popularnych koszulek.
Rodzaje odzieży reklamowej
Zdarza się niekiedy, że tradycyjna odzież reklamowa z firmowymi nadrukami nie przynosi spodziewanych efektów – na przykład w czasie targów w nietypowych branżach. W takich sytuacjach dobrze postawić na odzież reklamową wyjątkowego przeznaczenia. Jej wytwórcy nierzadko świadczą także wykonywanie niebanalnych krojów. Są to najczęściej kostiumy zwracające uwagę na kulturę kraju, z którego wywodzi się firma, jej maskotka lub jej najważniejsze produkty – zwłaszcza, jeśli funkcjonuje ona w sektorze sprzedaży żywności. Taka forma promocji jest rekomendowana również dla firm promujących się w hipermarketach lub podczas festynów.