Więcej informacji o audycie SEO - zajrzyj w to miejsce.
Audyt – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki bądź firmy pod kątem rozmaitych obszarów, m.in finansowych i organizacyjnych, a także oszacowanie perspektyw przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze zacytowaną definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony www, oceniająca różne jej aspekty, jak strukturę nagłówków, kod strony, szybkość wczytywania się witryny, meta opisy i tytuły i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Nie licząc samego zestawienia błędów oraz uchybień, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone też instrukcje odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO sprawdza stronę www pod względem zawartości strony, zgodności ze standardami W3C, dostępności, jak również bezbłędności kodu. Ponadto sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, by wykazała ona wszelkie błędy na stronie i – co najistotniejsze – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.
Ile czeka się na płatny audyt SEO?
Online jest mnóstwo stron oraz narzędzi, dzięki którym szybko i za darmo przeprowadza się audyt SEO strony www. Pozytywy tej opcji? Szybkość oraz cena. Wady? Co niemiara. Darmowe narzędzia lub też wersje testowe z niewielką paletą opcji, są niedoskonałe. Jeżeli już odkryją pewne błędy na stronie, to na pewno nie wszystkie. Sporo problemów (np. w kodzie) spostrzec można jedynie w czasie analizy dokonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danym obszarze.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się zazwyczaj od tygodnia do blisko miesiąca. Czas na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, że go sporządzi. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie najważniejsze problemy kryjące się w witrynie. Jeżeli strona była postawiona na platformie typu Magento czy Shoper albo na gotowym szablonie, to problemów do poprawy może być sporo. Kiedy strona powoli się ładuje, a na najistotniejsze dla klienta frazy pojawia się daleko za pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.
Audyt SEO – co ujawni, jeżeli będzie zrealizowany uważnie
Odpowiednio przeprowadzony audyt SEO może odkryć masę błędów strony, między innymi:
- brak albo źle wykonane połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console),
- przyczyny słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępnością strony dla robotów,
- poprawność kodu strony,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- słaba jakość zawartości strony,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak metadanych,
- błędy strony w wersji na komórki, takie jak zbyt wolne wczytywanie się jakiś elementów,
- brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- wolne ładowanie się witryny w wersji mobilnej oraz desktopowej
.
Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]