Domeny – jak wpływają na popularność strony

Współczesne firmy nie są w stanie działać bez odpowiednio zrobionej witryny www, która będzie potrzebna również w przypadku osób przeprowadzających mniejsze zlecenia. Bez niej zdobycie nowych umów będzie niemożliwe, a to wiąże się oczywiście ze zdecydowanie mniejszymi zarobkami. Strona internetowa powinna być rzecz jasna wygodna oraz przyciągająca wzrok, jednak oprócz niej bardzo ważna będzie również domena, która do niej prowadzi. Wybierając domenę warto postawić na frazy związane z charakterem przedsiębiorstwa lub chwytliwe. Jak jednak wybrać domenę? O czym pamiętać przy jej wyborze? Na usługi której firmy dobrze postawić?

Które domeny okażą się najlepsze?

Główny element domeny, jak przed chwilą wspomnieliśmy, wpływa na ilość odwiedzin witryny – chętniej odwiedzane będą te, do których linkują chwytliwe adresy. Sama domena potrafi również w pewnym stopniu wpływać na pozycję strony w Google – warto więc zatroszczyć o to, by wiązała się z charakterem sektora, w którym działa przedsiębiorstwo. Najchętniej wybierane w Polsce domeny to rzecz jasna nadal „.pl”, „.biz”, „.org” czy „.com”, jednak niekiedy dobrym wyjściem będzie mniej typowa domena – na przykład w przypadku stacji radiowych świetnie sprawdza się „.fm”, należąca oficjalnie do Mikronezji, natomiast telewizyjnych – domena „.tv” przypisana do Tuvalu.

Rejestrujemy domeny – co potem?

Firmy bez własnej serwerowni najlepiej zrobią rezerwując domenę w firmie oferującej również hosting. Tak ustrzeżemy się problemów związanych z przypisaniem adresu, a często również zyskamy atrakcyjne rabaty. Wybierając pakiet warto zwrócić uwagę na jego parametry. Jeśli mamy niedużą stronę, nie warto kupować sporego pakietu – większość zasobów nie zostanie użyta. Jeżeli natomiast dana strona będzie często odwiedzana, nieduży pakiet może okazać się nieodpowiedni, a to będzie przejawiało się wolnym generowaniem. W wyborze właściwego pakietu z pewnością pomoże nam specjalista z firmy hostingującej naszą witrynę.