Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Żadne czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Jak działa filtr Google
Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten usprawnią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może mocno uderzyć w kapitał firmy, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać problem specjaliście.