Prowadzenie firmowej witryny www wymaga jej sprawnego rozmieszczania w wyszukiwarkach, aby była widoczna dla odbiorców i pojawiała się wysoko w wynikach. Niekiedy jednak firmowa strategia niesie ze sobą pogwałcenie norm prawidłowego SEO i na stronę mogą być zastosowane przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, jakie działania zastosować w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – co to jest?
Ban od Google stanowi najgorszy sposób sankcji, który może dotknąć portal w sieci. Oznacza on zupełne wykasowanie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę znacząco komplikuje funkcjonowanie biznesu. Weźmy pod uwagę, że większość odbiorców korzysta z Google, więc po zablokowaniu strony wskaźnik naszych gości gwałtownie się obniży. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą witrynę w rezultatach wyszukiwarki, co również negatywnie oddziałuje na klikalność portalu. Istnieją stosowane wprost przez załogę Google filtry ręczne, a także generowane automatycznie przez specjalne systemy filtry algorytmiczne.
Czy można zwalczyć bany i filtry Google?
Należy podkreślić, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za zamieszczanie ogromnej liczby odnośników przekierowujących na naszą witrynę www lub wykorzystywanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Żeby wyeliminować ban od Google należy wcześniej prześwietlić jego przyczynę. Warto zaangażować w tym celu fachową firmę SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z kłopotem. Operacja może niestety przeciągać się nawet pół roku, trzeba więc być cierpliwym.